Lögnerskan

Michis lovade att komma med halv 8 bussen. Nästa buss går inte förns halv 10. Jag väntade.. och väntade men ingen Michis.

Och jag väntade..

Tio i tio står hon i min korridor och flinar. Jag hade precis vart nere vid stallet med Sparris och Nea.

- Skulle du inte komma halv 8?
M - Joo...
- Åkte du med din pappa?
M - Jaa...
- Men jag ringde honom och han sa att han åkt och att du antagligen var hemma. Var han full eller?
M - Hehe.. (jättenervös) Men jag åkte med honom

Några timmar senare sitter vi på balkongen.

M - Jag måste berätta en sak (med gäll och pipig röst)
- Jaha! Vadå?
M - Jag har ljugit om en sak
- Vad har du ljugit om Michaela?
M - Jag åkte inte med pappa! (nästan skriker hon ut) jag missade bara bussen

Big deal lixom

// Linnie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0