Hopplösa Michaela

Jag känner bara att jag måste reda ut en sak med mig själv.

I den här bloggen försöker vi få människor som ännu inte träffat denna underbara individ, att förstå hur underbar hon verkligen är. Hon är så rolig, varje dag och hela tiden, att man bara vill gråta för hennes skull. Låter kanske konstigt men så är det. Man orkar inte mer. Någonstans tar det stopp och dit har vi nått. Hon är alldeles för knäpp.

 Just nu tillexempel går hon runt i biblioteket med båda händerna på huvudet och letar efter en bok. Ja, det är det jag vill komma fram till, att hur mycket vi ens försöker förklara, kommer ni aldrig att förstå hur rolig hon är. Ni förstår inte själva synen av en extrem dyslektiker, med JÄTTEFULA skor och flatfrisyr, som bara reser sig upp från sin stol och dator i biblioteket och går runt och letar efter en bok. Vad ska hon med en bok till!? Sedan går hon lugnt tillbaka till datorn och fortsätter med det hon höll på med. Jag tänker inte ens fråga vad hon gjorde för efter alla dessa dagar och år med den här personen ifråga så ORKAR MAN INTE MER!

Om ni ändå kunde förstå.. Om ni ändå kunde göra det.. Jag vill bara visa hela världen hur en människoa kan vara. Hur fantastiskt rolig en tjej kan vara utan att överhuvud taget anstränga sig det minsta. Jag lovar att världen skulle älska henne, hon skulle kunna bli känd. MEN! Bara om hon var så underbart fantastiskt rolig som hon är när hon är med oss. Varför ser ingen annan vilken makalöst skön människa hon är?

Det är roligt att läsa den här bloggen och det vet jag att andra också tycker. Men om ni bara kunde se henne under alla roliga stunder. När vi är uppe i en disskussion, se hennes tomma ögon och bara känna tomheten. Känna hur hon flyger bort i sina dagrömmar som hon alltid berättar om. Se hur hon kan sitta flera timmar i streck, när alla andra pratar för fullt och hon skulle kunna kläcka ur sig vad som helst, bara för att vara med i konversationen, helt tyst. Och sedan som från ingenstans, när man precis glömt bort att hon finns, skrika ut något hysteriskt och bara springa iväg eller göra något annat galet.

Det bästa är när man försöker lära henne saker ochon verkligen inte fattar. Hennes ansiksuttryck då. Det slår allt.

TOMHET säger jag bara. Vad säger du, Amanda?

Kommentarer
Postat av: amanda aka amzie

Jag säger också tomhet.

2009-01-29 @ 21:26:38
URL: http://amzieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0