Ta ett djupt andetag Michis!

Dags för ett inlägg och våran vän Michis.
Tycker att det varit lite glest med uppdatering. Vad har hänt? Har Michis inte gjort något galet eller sagt något jobbigt? Jodå, om hon har! Till exempel i fredags...

Det var bestämt att jag (Amanda) skulle joina gänget Linnie, Michis, Niklas, Sandra och Connie för att åka skidor under lördagen. I telefonen prata jag med Michis, naturligtvis.

Michis: Ska du åka pulka i thermosar?
Amz: PULKA?! Skidor menar du?
Michis: Jaa, alltså men jag kan inte säga... just deeet ordet.
Amz: Nehe!? och varför inte det? Men du menar skidor va?
Michis: Ja ja, men alltså vi kan ta det sen.. Men ska du det? Åka pulka i thrmosar?
Amz: Ja! Jag ska åka skidor i themorsar, vad hade du tänkt dig?
Michis: Tyyp.. Jeans kanske. För att alltså alltså jag har inga thermosar dem är i Hölö.
Amz: Jaha, men jag har ganska många, jag kan ta (får inte prata klart)
Michis: ANDREAS HAR DU THERMOSAR!
Andreas: Ja, men du får inte låna dem!
Michis: Jag har fixat ett par Amanda, det behövs inte!
Amz: Meeh! Jag hör ju att du inte får låna dem.
Michis: Jo jo alltså jag fixar det här.



Under lördagen tog jag bilen hem till Linnie, där även Niklas var. Klockan elva skulle vi hämta Michis vid tåget.

Linnie: Vad fan är det du inte fattar? Hur många gånger har inte du åkt hem till mig? Typ 100? Typ 1000?
Michis: Ja kanske 100, men inte 1000!
Linnie: Nej, men du vet väl för fan var man ska gå när man gått av tåget?
Michis: Ja ja joo alltså nu vet jag..
Suck!

När vi kommit fram till Michis i huddnige och hon hittat till bilen
Michis: Alltså Caroline! alltså alltså dem går typ, alltså..   Eller nej, det jag egentligen skulle säga var....

Man ba va?

HAHA ALLTSÅ!!!! Tjejen måste lugna ner sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0