kallt sång = kalsong

Igår var michaela med och grillade och drack lite med linnie och några till som vi inte känner så bra. Efter att Michis hade suttit tyst halva kvällen tyckte linnies pojkvän att det var dags att ta tag i det så han drog med michis in och körde ölspelet med henne. Hon blev full som en ärta och just då var det dags att köra "med andra ord". För ni som inte vet vad det är så är det ett spel där man är i två lad och en i laget ska beskriva ett ord utan att nämna just det ordet sen ska resten av laget försöka komma på vad det rätta ordet är. Michaela fick ordet kalsong. Det är ju inte så svårt att beskriva. Om jag själv hade fått det ordet hade jag sagt nåt i stil med: Killars underkläder eller trosor för killar. Michis greps av panik och börjar rabbla:

M - ääääääh.... hmmm... eeeeeeeehhm...
M - Hur ska jag förklara det här då? Jag får paniiik, jättesvårt.. shit!
M -  Jo jag vet! värme!! fast tvärt om.. eller... aa varmt fast åt andra hållet
resten av gruppen - eehm? kallt?
M - AAA!! och sen musik! som man sjunger!
resten av gruppen - sång?
M - Jaaaaa!!! förstår ni?!
det andra laget - tiden är ute!

Man blir ju bara irriterad. Michis fick det lättaste ordet och sabbar det. Vi kunde ha hunnit med tre ord men hann inte med ett enda. Lack blir man men kul var det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0